Om Obbola fiskarmuseum

Obbola fiskarmuseum ligger vid fiskehamnen i Byviken, Obbola by, bland de gamla sjöbodarna och granne med Gamla Salteriet, ca 200 meter före Obbola Byvikens Handelsträdgård.

• Kör Södra Obbolavägen söderut fram till Bodviksvägen och sväng vänster. Museet ligger rakt fram på höger sida.
  • Fiskarmuseet har samma öppettider som Gamla Salteriet.
  • Museet ligger på andra våningen. Hiss saknas.

Fiskarmuseets hemsida är skapad av Obbola hembygdsförening och syftar till att tillgängliggöra utställningen på fiskarmuseet för alla som inte har möjlighet att besöka den eller bara är allmänt intresserade av att få del av Obbolas kulturarv.

Kontaktuppgifter:

Obbola hembygdsförening

Ordförande Ingegerd Brännström

tel: 070-356 56 92

Obbola fiskarmuseum är ett samarbete mellan Obbola hembygdsförening och Obbola fiskareförening och har möjliggjorts tack vare bidrag från Leaderprojektet URnära samt genom hjälp och stöd från Västerbottens museum, Gammlia. Obbola fiskarmuseum invigdes den 8 juni 2014.